Veel gestelde vragen

Karpet kiezen


Hoe weet ik welk vloerkleed bij mij(n huis) past?

Net als bij het kiezen van andere interieurstukken zoals een bank, is het kiezen van een karpet een zeer persoonlijke kwestie. Floorpassion is helaas niet in staat bij u in huis mee te kijken naar de inrichting, dus dit zal je zelf moeten beslissen. Wel kan Floorpassion het kiezen wat makkelijker voor je maken door je volgende vragen voor te leggen:

  • Wil ik een karpet dat qua kleur meer afsteekt bij de rest van mijn interieur of moet het juist mee kleuren? In het laatste geval moet naar de meest voorkomende kleur binnen het interieur worden gekeken en naar een karpet met diezelfde kleur(en) worden gezocht.

  • Wat is de samenstelling van mijn gezin? Binnen een huishouden met kleine kinderen past bijvoorbeeld een karpet met zachtere materialen het best. Als er huisdieren aanwezig zijn, is het verstand voor een karpet te kiezen dat over stevige materialen beschikt en wel tegen een stootje kan.

  • Hoe intensief wordt mijn karpet gebruikt? Wanneer je karpet in een ruimte komt te liggen waar dagelijks vele passen in worden gezet, is het verstandig een wat slijtvaster model te kiezen. Voorbeelden hiervan zijn: de sisal vloerkleden, Vintage Patchwork – Enzo en de Riviéra Maison EdgarTown Carpet.

Waarvoor dient een staal en hoe vraag ik deze aan?

Soms twijfel je gewoon over of bijvoorbeeld de kleur, het materiaal of de structuur van het karpet binnen jouw interieur past. Dan is het prettig een stukje van dat karpet (een staaltje) te voelen en te zien om daarna alsnog de juiste keuze voor jezelf te maken. Bij ieder type karpet op Floorpassion.nl, vind je vlak voor de productbeschrijving de optie: ‘vraag vrijblijvend een staaltje aan’. Zoals daar beschreven is het de bedoeling dat je je adresgegevens en de gewenste staal(en) naar info@floorpassion.nl stuurt. Er is een maximale aanvraag van 3 stalen per klant.

Hoe retourneer ik mijn staal?

14 dagen nadat we de staal(en) naar je hebben opgestuurd, willen we deze graag terug hebben. De retourgegevens voor het terugsturen van de staal(en) staan op het kaartje vermeld dat bij de enveloppe, met het staaltje, inzit. De staal(en) krijg je gratis opgestuurd van Floorpassion maar de retourkosten zijn wel voor eigen rekening.

Verzending


Hoe plaats ik een bestelling op Floorpassion.nl?

Als je een vloerkleed naar jouw smaak hebt gekozen, kun je de gewenste afmetingen hiervoor selecteren. Belangrijk is dat je jezelf hierbij afvraagt: wil ik dat mijn meubilair op of achter het karpet komt te staan? Dit beïnvloedt namelijk de grootte van je karpet.

Vervolgens kan het artikel in de winkelwagen worden geplaatst, waar meteen de prijs (incl. btw) vermeld staat. Je betaalt bij Floorpassion.nl geen extra verzendkosten, deze zitten al bij de prijs inbegrepen. Je hoeft dus niet bang te zijn voor onverwachte kosten die na de levering nog berekend worden. Na het inloggen of aanmelden, kies je voor de gewenste verzendmethode: een levering aan huis of toch liever bij een DHL Parcelshop bij jou in de buurt? Wanneer je voor het laatste kiest, vink deze optie dan aan en vermeld bij het kader ‘opmerkingen’ uw telefoonnummer zodat wij u hierover zo snel mogelijk kunnen terugbellen.


Is er een minimum bestelbedrag?

Er is geen minimumbestelbedrag bij Floorpassion.nl. Op onze website vind je karpetten vanaf €100.  


Wat zijn de verzendkosten?

De prijzen bij Floorpassion.nl zijn inclusief btw en je betaalt geen extra verzendkosten. Je hoeft dus niet bang te zijn voor onverwachte kosten die na de levering nog berekend worden.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn vloerkleed binnen heb?

Je karpet wordt binnen 1 a 2 werkdagen geleverd. Anders gezegd: bestel je je karpet vandaag, dan wordt deze overmorgen bezorgd. Mocht je deze liever op een andere (latere) datum ontvangen, vermeld dan deze gewenste datum met je telefoonnummer in het kader ‘opmerkingen’ en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe blijf ik op de hoogte van mijn online bestelling?

Op het moment dat je op ‘kopen’ hebt geklikt, is je bestelling geplaatst. Je ontvangt dan een orderbevestiging per email van Floorpassion.nl. Voordat we je bestelling verzenden nemen we binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling contact met je op. Dit doen we om te checken of alle opgegeven informatie juist is en bij groen licht zullen we deze verzenden. Wanneer je bestelling door ons verzonden is, ontvang je per mail het zendingsnummer van jouw bestelling. Hiermee kun je via Track & Trace vanaf de dag van de levering de bezorgstatus van je bestelling volgen.

Wat kan ik in het kader 'opmerkingen' zetten?

Op het moment dat je je bestelling wilt laten bezorgen bij een DHL Parcelshop bij jou in de buurt in plaats van je (thuis)adres, willen we dit graag voor je regelen. Zet daarom je telefoonnummer in het kader ‘opmerkingen’ zodat we je hierover zo snel mogelijk kunnen bellen. Ook als je een specifieke afleverdatum hebt voor je bestelling, die buiten het termijn van 2 werkdagen valt, dien je deze in het kader ‘opmerkingen’ te vermelden. De specifieke bezorgdatum en je telefoonnummer zijn hiervoor voldoende en wij zullen hierover zo snel mogelijk contact met je opnemen.

 

Levering


Wat is het levergebied van Floorpassion.nl?

Vanuit Doetinchem en Genemuiden levert Floorpassion.nl overal binnen heel Nederland en België.

Levert Floorpassion.nl ook in het weekend?

Floorpassion.nl levert van maandag tot zaterdag.

Kan ik een afspraak maken voor de bezorging?

Wanneer je een bezorging buiten het gebruikelijke termijn van 2 werkdagen wenst te ontvangen, geef deze gewenste datum en je telefoonnummer dan aan in het kader ‘opmerkingen’, tijdens het bestelproces. We zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om deze datum met je af te stemmen. Er kan daarbij geen gewenste bezorgtijd worden aangegeven.

Hoe wordt mijn karpet geleverd?

Een vloerkleed van Floorpassion.nl wordt door een van onze bezorgers tot aan jouw deur geleverd. Het karpet is dan opgerold en wordt in een vuil- en waterafstotende plastic hoes aan je gepresenteerd. Op deze manier beschermen we onze karpetten ook tegen scherpe voorwerpen, schimmels of ongedierte. Op het etiket van de hoes vind je het type karpet dat je hebt besteld en de door jou gekozen afmetingen.

Mijn vloerkleed is binnen. Waar kan ik terecht voor onderhoud-tips?

Elk karpet bij Floorpassion.nl is uniek en heeft ieder z’n eigen onderhoudsadviezen. Elk type karpet wordt daarom geleverd met een eigen onderhoudsbrochure. Daarin vind je onder andere tips voor het onderhouden van het kleed, maar ook de juiste aanpak voor het verwijderen van verschillende soorten vlekken.


Retournering


Ik heb me bedacht, het karpet is niet mijn smaak. Heb ik bedenktijd?

Vanaf 2014 is wettelijk vastgesteld dat consumenten bij online aankopen recht hebben op 14 dagen bedenktijd, ongeacht de reden. Dit geldt dus ook voor alle online aankopen bij Floorpassion.nl.

Hoe retourneer ik mijn vloerkleed?

Op het moment dat je besluit het vloerkleed terug te willen sturen, stuur je een email naar info@floorpassion.nl. Daarin vermeld je allereerst de gegevens van je vloerkleed: de naam en de bijbehorende afmetingen.  Vervolgens heb je twee opties om je karpet te retourneren: je geeft aan of je het karpet wilt laten ophalen of dat je deze zelf naar een DHL Parcelshop bij jou in de buurt brengt. Geef daarbij aan wat de datum is dat dit karpet moet worden opgehaald of dat deze vanaf een DHL Parcelshop wordt verstuurd. Ook hebben we je bankgegevens (naam en rekeningnummer) nodig om het gehele aankoopbedrag terug te storten. Vervolgens stuurt Floorpassion.nl een retourlabel naar je op die je op het karpet (nadat deze weer opgerold is en in de beschermhoes gestopt is) dient te bevestigen.

Waarschuwing: Floorpassion.nl vergoedt alleen het gehele aankoopbedrag van het karpet als deze op dezelfde manier als bij de aanlevering wordt teruggestuurd. Dit betekent dus strak opgerold en in een vuil- en waterafstotende plastichoes.

Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn geld terug als ik mijn karpet geretourneerd heb?

Binnen 5 werkdagen stort Floorpassion.nl het gehele aankoopbedrag weer terug op het door jou opgegeven rekeningnummer.

Kost retourneren mij geld?

De kosten voor een eventuele retournering neemt Floorpassion.nl op zich. Je ontvangt dus je gehele aankoopbedrag weer terug binnen 5 werkdagen na het retourneren, mits het karpet op de eerder beschreven manier is verpakt (strak opgerold en in een vuil- en waterafstotende plastic hoes gehuld).

Kan ik mijn karpet eventueel ruilen?

Dit is zeker mogelijk. Wanneer je je karpet voor een ander exemplaar zou willen inruilen, dien je contact op te nemen via info@floorpassion.nl of door te bellen naar 0302072030. Floorpassion neemt dan zo snel mogelijk contact met je op zodat het omruilen van het karpet in gang kan worden gezet.