• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Veel gestelde vragen

Bekijk hieronder veelgestelde vragen over vloerkleden en onze dienstverlening.

Hoe weet ik welk vloerkleed bij mij(n huis) past?

Net als bij het kiezen van andere interieurstukken zoals een bank, is het kiezen van een kleed een zeer persoonlijke kwestie. Floorpassion is helaas niet in staat bij je in huis mee te kijken naar de inrichting, dus dit zal je voor jezelf moeten beslissen.

Wel kan Floorpassion het kiezen wat makkelijker voor je maken door je volgende vragen voor te leggen:

  • Wil ik een kleed dat qua kleur meer afsteekt bij de rest van mijn interieur of moet het juist mee kleuren? In het laatste geval moet naar de meest voorkomende kleur binnen het interieur worden gekeken en naar een kleedt met diezelfde kleur(en) worden gezocht.
  • Wat is de samenstelling van mijn gezin? Binnen een huishouden met kleine kinderen past bijvoorbeeld een kleed met zachtere materialen het best. Als er huisdieren aanwezig zijn, is het verstand voor een kleed te kiezen dat over stevige materialen beschikt en wel tegen een stootje kan.
  • Hoe intensief wordt mijn kleed gebruikt? Wanneer je kleed in een ruimte komt te liggen waar dagelijks vele passen in worden gezet, is het verstandig een wat slijtvaster model te kiezen. Voorbeelden hiervan zijn: de sisal vloerkleden, Vintage Patchwork – Enzo en de Riviéra Maison EdgarTown Carpet.

Stalenservice

Waarvoor dient een staal en hoe vraag ik deze aan?

Soms twijfel je gewoon over of bijvoorbeeld de kleur, het materiaal of de structuur van het kleed binnen jouw interieur past. Dan is het prettig een stukje van dat kleed (een staaltje) te voelen en te zien om daarna alsnog de juiste keuze voor jezelf te maken.

Bij ieder type kleed op Floorpassion.nl, vind je naast de button 'In winkelwagen' een 2de button met de optie 'Bestel gratis sample'. Als je op deze button klikt, wordt de staal aan jouw winkelwagen toegevoegd. Het is geen probleem om meerdere stalen van verschillende varianten vloerkleden te bestellen.


Hoe retourneer ik mijn staal?

De stalen hoeven niet geretourneerd te worden. Wel is het wijsheid de staal waarvan je het vloerkleed besteld te bewaren voor eventuele latere bezoeken naar bijv. een woonboulevard.

Verzending

Hoe plaats ik een bestelling op Floorpassion.nl?

Als je een vloerkleed naar jouw smaak hebt gekozen, kun je de gewenste afmetingen hiervan selecteren. Belangrijk is dat je jezelf hierbij afvraagt: wil ik dat mijn meubilair op of achter het kleed komt te staan? Dit beïnvloedt namelijk de grootte van je kleed.

Vervolgens kan het artikel in de winkelwagen worden geplaatst, waar meteen de prijs (incl. btw) vermeld staat. Je betaalt bij Floorpassion.nl geen extra verzendkosten, deze zitten al bij de prijs inbegrepen. Je hoeft dus niet bang te zijn voor onverwachte kosten die na de levering nog berekend worden. In de check out voor het afrekenen kun je een gewenste bezorg dag selecteren. De levering zal plaatsvinden op de dag die je hier ingeeft.

Indien wij deze datum niet kunnen garanderen - om welke reden dan ook - ontvang je hierover tijdig per mail bericht.


Is er een minimum bestelbedrag?

Er is geen minimumbestelbedrag bij Floorpassion.nl.


Wat zijn de verzendkosten?

De prijzen bij Floorpassion.nl zijn inclusief btw en je betaalt geen extra verzendkosten. Je hoeft dus niet bang te zijn voor onverwachte kosten die na de levering berekend worden wanneer je voor een afleveradres kiest in Nederland, België of Duitsland. Voor een gekozen afleveradres buiten eerder genoemde landen informeren wij je per mail over de bijkomende verzendkosten.


Hoe lang duurt het voordat ik mijn vloerkleed binnen heb?

Je kleed wordt binnen 1 a 2 werkdagen geleverd. Anders gezegd: bestel je vandaag een kleed, dan wordt deze overmorgen bezorgd. Echter, als je maatwerk besteld hebt, houd hierbij dan rekening met een langere levertijd dan in de check out gespecificeerd.

Uiteraard zullen wij je tijdens het productieproces op de hoogte houden van de levertijd.


Hoe blijf ik op de hoogte van mijn online bestelling?

Op het moment dat je op ‘Bestelling afrekenen’ hebt geklikt, is je bestelling geplaatst. Je ontvangt dan een orderbevestiging per email van Floorpassion.nl. Nadat je de betaling hebt voldaan, ontvang je hiervan een betalingsbevestiging per mail. De order is nu geplaatst.

Indien jouw bestelling niet op het aangegeven moment kan worden uitgeleverd, ontvang je binnen 24 uur na de bestelling bericht per mail over de eventuele levertijd. Wanneer je bestelling door ons is verzonden ontvang je per mail een verzendbevestiging.

Indien jouw vloerkleed gelijk aan of kleiner is dan 130x230 cm wordt deze geleverd via de DPD. De DPD zal je per mail informeren omtrent het tijdsvak van de uitlevering in combinatie met een track en trace code.

Indien jouw vloerkleed groter is dan 130x230 cm wordt deze geleverd via Van de Hoef Logistiek of Transmission. Van de Hoef Logistiek informeert jou op de dag vóór levering tussen 18:00 en 20:00 per mail omtrent het tijdsvak voor uitlevering in combinatie met een track en trace code. Transmission stuurt op de dag van de levering per mail een track and trace code.

Levering

Wat is het levergebied van Floorpassion.nl?

Floorpassion levert overal in Nederland en België.


Levert Floorpassion.nl ook in het weekend?

Floorpassion.nl levert van maandag tot en met zaterdag.


Kan ik een afspraak maken voor de bezorging?

Wanneer je in de checkout kiest voor de optie 'op afspraak' nemen wij binnen 24 uur contact met je op om de wensen van jouw bezorging te bespreken.


Hoe wordt mijn kleed geleverd?

Een vloerkleed van Floorpassion.nl wordt door een van onze bezorgers tot aan jouw deur geleverd. Het kleed is dan opgerold en wordt in een vuil- en waterafstotende plastic hoes aan je gepresenteerd. Op deze manier beschermen we onze kleden ook tegen scherpe voorwerpen, schimmels of ongedierte.

Op het etiket van de hoes vind je het type kleed dat je hebt besteld en de door jou gekozen afmetingen.

Retournering

Ik heb me bedacht, het kleed is niet mijn smaak. Heb ik bedenktijd?

Ja, je kunt het vloerkleed binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden voor een retourzending.


Hoe retourneer ik mijn vloerkleed?

Op het moment dat je besluit het vloerkleed terug te willen sturen, stuur je een email naar info@floorpassion.nl. Vermeld in deze e-mail het ordernummer beginnende met FPNL. Afhankelijk van de afmeting van het vloerkleed kunnen wij het volgende voor je betekenen:

  1. Vloerkleed kleiner dan of gelijk aan 160x230 cm: wij kunnen het vloerkleed bij je thuis laten ophalen door de DPD of wij kunnen een retourlabel toesturen waarmee je het vloerkleed kunt overdragen bij een DPD-Parcelpunt.
  2. Vloerkleed groter dan 160x230 cm: wij laten het vloerkleed bij je thuis ophalen op dezelfde manier als dat deze geleverd wordt.

Waarschuwing: Floorpassion.nl vergoedt alleen het gehele aankoopbedrag van het kleed als deze op dezelfde manier als bij de aanlevering wordt teruggestuurd. Dit betekent dus strak opgerold en in een vuil- en waterafstotende plastichoes.


Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn geld terug als ik mijn kleed geretourneerd heb?

Binnen 14 dagen stort Floorpassion.nl het gehele aankoopbedrag weer terug op de rekening waarmee bij ons is afgerekend.


Kost retourneren mij geld?

De kosten voor een eventuele retournering neemt Floorpassion.nl op zich. Je ontvangt dus je gehele aankoopbedrag weer terug binnen 14 dagen na het retourneren, mits het kleed op de eerder beschreven manier is verpakt (strak opgerold en in een vuil- en waterafstotende plastic hoes gehuld).


Kan ik mijn kleed eventueel ruilen?

Dit is zeker mogelijk. Wanneer je je kleed voor een ander exemplaar zou willen inruilen, dien je contact op te nemen via info@floorpassion.nl of door te bellen naar 085-333-2046. Floorpassion neemt dan zo snel mogelijk contact met je op zodat het omruilen van het kleed in gang kan worden gezet.